poniedziałek, 17 stycznia 2011

III. Ćwiczenia dotykowe I


PRACE DOMOWE – zadania

ZADANIE 1

Rodzic pracuje z dzieckiem i pomaga mu zapamiętać listę nazw sprzętów służących do prac domowych

la lavadora – pralka
la secadora - suszarka
el lavavajillas – zmywarka
el horno – piec
la vitroceramica – płyta grzewcza
el fregadero – zlewozmywak
la plancha – żelazko
la aspiradora – odkurzacz
el cepillo – szczotka, zmiotka
la pala – śmietniczka
el trapo – ścierka
los platos – nczynia
la cuchara – łyżka
el tenedor – widelec
la olla – garnek
el sarten – patelnia
el vaso – szklanka
la basura – kosz na śmieci
la palangana – miska, miednica
la regadera - konewka

Kiedy dziecko opanuje powyższe słownictwo ma za zadanie (pod kontrolą i z pomocą rodzica bądź opiekuna) odszukać w domu za pomocą dotyku wymienione sprzęty i nazwać je po hiszpańsku.





ZADANIE 2

Rodzic bądź opiekun pomaga dziecku nauczyć się czasowników wyrażających różne czynności domowe.

cocinar – gotować
freir – smażyć
lavar – myć
fregar – zmywać naczynia
comer – jeść
beber – pić
barrer - zmiatać
desemplovar – zmiatać kurz
pasar la aspiradora – odkurzać odkurzaczem
regar – podlewać kwiaty
planchar – prasować
secar – suszyć
asar – piec

Kiedy dziecko opanuje słownictwo może się bawić łącząc oba ćwiczenia. To znaczy, kiedy znajdzie za pomocą dotyku odpowiedni sprzęt i nazwie go, może również powiedzieć do czego służy.
W tym celu należy nauczyć dziecko odpowiedniego zwrotu:

….............SIRVE PARA .............. (….....SŁUŻY DO...........)

PRZYKŁAD:
La plancha SIRVE PARA planchar (Żelazko służy do prasowania)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz