poniedziałek, 17 stycznia 2011

Ćwiczenia Dotykowe III



ĆWICZENIE  „Zabawa w kuchni”

W nauce słówek, jak i w ogólnym rozwoju dziecka przydatne mogą okazać się zabawy związane z dotykaniem produktów i sprzętów kuchennych. Pozwól dziecku pomóc sobie w rozpakowywaniu zakupów, układaniu owoców czy warzyw. Zorganizuj zabawę w rozpoznawanie sypkich produktów, jak cukier, sól, mąka, bułka tarta, a przy okazji ucz dziecko nazywać te produkty w języku hiszpańskim.

1. Ułóż na stole kuchennym warzywa i owoce. Podawaj je dziecku, nazywając je wyraźnie w języku hiszpańskim.
2. Poproś o powtórzenie za tobą każdego słówka.
3. Powtórz każde słówko 2-3 razy.
3. Następnie zmień ułożenie produktów na stole i poproś dziecko, aby samo je nazywało. Jeśli będzie potrzebowało podpowiedzi, przypomnij słówko i poproś dziecko o powtórzenie za tobą.
4. Możesz również pozwolić dziecku skosztować każdego z owoców i warzyw.
5. Pamiętaj o powtórzeniach ćwiczenia w większych odstępach czasu.

Zabawę można przeprowadzać z produktami płynnymi, półpłynnymi, sypkimi i w zależności od charakteru produktu podawać dziecku do rozpoznania po dotyku, zapachu lub smaku.

   Jabłko                          manzana
   Gruszka                       pera
   Banan                          plátano
   Truskawka                   fresa
   Śliwka                         ciruela

   Ziemniak                     patata
   Papryka                       pimiento
   Cebula                         cebolla
   Czosnek                      ajo
   Pomidor                      tomate

   Mąka                           harina
   Sól                               sal
   Pieprz                          pimienta
   Cukier                         azúkar
   Bułka tarta                  pan rallado

   Śmietana                     nata
   Mleko                          leche
   Woda                          agua
   Olej                             aceite
   Ocet                            vinagre

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz